taş gibi yoğurt mayalanır mı?


Evde taş gibi yoğurt mayalanır mı? En son söyleyeceğim sözü başından söyleyeyim, evde taş gibi yoğurt mayalanır. Üstteki resimde gördüğünüz yoğurdu üçgen peynir kesme spatulası ile kestim ve tabağa koydum. Tenceredeki tükenmekte olan yoğurdun bir parçası olduğundan, ancak bu kadar kesebildim. Tencerede yeteri kadar yoğurt olsaydı, birket veya tuğla gibi örnekler verebilirdim.

Ne ise.. Taş gibi yoğurt evde yapılır dedim ve yaptım. Yıllardır yoğurt mayalarım ve süt sıcaklığını 40°C ila 45°C derece arasında tutarım. Son aylarda süt sıcaklığı ile oynamaya başladım. 46°C, 47°C, 48°C, 49°C ve en son 50°C derece ile peynir görünümlü, taş benzeri yoğurdu yapmış oldum.

Gerçekten peynir görünümlü, bıçakla kesilebilecek kıvamda olan yoğurdun tadı, diğer yoğurtlardan farksız. Sertliği ise dişe dokunur değil, diğer yoğurtlardan farkı yok. Yoğurt konusunda uzman olmadığım için; taş gibi yoğurdun içinde, diğer yoğurtlarda bulunan bakteriler bulunuyor mu, bilmiyorum. Taş gibi yoğurt mayalamak doğru mu? Onu da bilmiyorum.
 

Bu blogdaki popüler yayınlar

bezelye yemeğinde bezelye haşlanır mı

kuru barbunya ıslatmadan pişer mi

düdüklüde organik tavuk kaç dakikada pişer

basmati pirinç nasıl yapılır