tavuk sası kokusu nasıl giderilir


  • Tavuk sası kokusu nasıl giderilir? Market tavuğunun iki kokusu vardır. Birinci kokusu, çiğ tavuk ambalajından çıkarıldıktan sonra duyulan koku; ikinci kokusu ise, tavuk haşlandıkatan sonrası duyulan kokusudur. Tavuğun birinci kokusuna yapılacak bir şey yok. Tavuk çiğdir, kendine göre bir kokusu vardır ve normaldir. İşte, tavuğun ikinci kokusu önemli. Tavuğun ikinci kokusunu bütün olarak haşladığınız tavuktan alırsınız. O kokunun ne kadar itici olduğunu anlatmaya gerek yok.
  • Halkımızın yüzde yüzüne yakını o kokuyu alır. Yakın zamana kadar bende alıyordum. O kokunun nerden geldiğini, nasıl oluştuğunu anlamak için onlarca bütün tavuk haşladım. Her haşladığım tavuğu farklı yöntemlerle haşladım ve o kokuyu gideremedim. Tavukta sası kokusunu önce tavuğa, tavuğun beslenmesine ve tavuk üreten firmalara yükledim. Ne var ki, onca çalışmalarımın ardından tavuğu sası kokutan kişinin ben olduğunu anladım. 
  • Market tavuğunu pişirmek, konu üzerinde bilgi ve beceri gerektiriyor. At tavuğu düdüklüye 15-20 dakika pişir ye. Yok öyle bir şey. Kafana göre market tavuğu pişirirsen, sası sası kokar. O koku elinden dahi çıkmaz. O koku parmaklarında duruyorken, haşladığın tavuğu yiyemezsin. O koku öyle garip kokudur ki, hiç bir kimyasal o kokuyu def edemiyor. Gelelim sası kokusunun giderilmesine. 
  • Marketten aldığınız tavuğu önce soğuk su altına tutun, üzerini ve içini yıkayın. Yıkadığınız tavuğu alacak büyüklükteki tencerenin yarısına kadar su koyun, kaynatın. Kaynayan suyun içine sırt üstü tavuğu yatırın. Ocağı kökleyin ve su fokurdamaya başladığı zaman 2-3 dakika tavuğu tutun. Süre bitiminde tavuğu çıkarın, yine soğuk su ile içini dışını yıkayın. Peşinden yıkadığınız tavuğu düdüklüye koyun, tavuğun yarısına kadar sıcak su koyun, tuz ekin.
  • Şu SİTEYE tıklayın. Tavuğunuzun ağırlığına göre pişme süresini öğrenin. Tavunuzu düdüklünüzde ve orta ateşte belirtilen süre kadar pişirin. Bakın hele; tavuğunuz pişerken, piştikten sonrası kokusunu, etinin kokusunu, suyunun kokusunu koklayın misler gibi kokuyor mu, kokmuyor mu? Tavuğun sası kokusundan ben böyle kurtuldum, siz de kurtulun, aileniz de.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde organik tavuk kaç dakikada pişer

bezelye yemeğinde bezelye haşlanır mı

kuru barbunya ıslatmadan pişer mi

kalkan balığı ciğeri nasıl yapılır