taze yeşil soğanlı omlet


Taze yeşil soğanlı omlet tarifi, nasıl yapılır ve malzemeleri nelerdir: Taze soğanla yumurtanın en güzel buluşması tanımı, bu yemeğe uyar. Yapımı gayet basit, 10 dakikada sofraya konan acil durum yemeği omlet. Malzeme miktarı açlığınıza ve kişi sayısına bağlı. Omletin miktarına göre de, kullanılacak tava ölçüsü değişir. Omlet yapımı için en uygun tava teflon tavadır.

Taze yeşil soğanlı omleti tek kişilik hazırladım. İki boş gezen tavuk yumurtası, iki iri taze soğan kullandım. Omleti tatlandırmak için; birer fiske karabiber, pul biber ve tuz kullandım. Yağ seçimi ve miktarı tercihinize kalmış. Benim yaptığım omlet için, tavaya az tereyağı ve bir kaşıkta zeytinyağı koydum.

Önce taze soğanı temizledim, yıkadım ve çok ince halka halka doğradım. Malzemeleri bir kaseye koydum. Üzerine iki yumurta kırdım ve baharatlarını serptim. Ardından çatalla bir güzel karıştırdım. Tavada orta ateşte yağı erittim ve kaseyi üzerine boşalttım. Malzemeyi güzelce tavaya yaydım. Peşinden ateşi biraz kıstım ve tava kenarlarını kaşık yardımıyle düzelttim.

Aşağı yukarı 5 dakika boyunca omletin altını kızarttım. Peşinden omleti bir spatula ile ters çevirdim. 3 dakika boyunca da çevirdiğim yüzeyi kızarttım ve ocaktan aldım. Tarifimi uygulamak isterseniz; 20 cm. ölçüsünde teflon tava, işinizi kolaylaştırır. Elinizde 20 cm. lik tava varsa onu kullanın, yoksa olanı kullanın. Gökten ayet inmedi ya, ne buldunuz onu kullanın. Ya da hiç yapmayın, dayatma yok.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde organik tavuk kaç dakikada pişer

bezelye yemeğinde bezelye haşlanır mı

kuru barbunya ıslatmadan pişer mi

kalkan balığı ciğeri nasıl yapılır