ilik suyu çıkarma süresi


Dana kaval kemiğinden ilik suyu çıkarma süresi kaç dakikadır? Dana kaval kemiğinden ilik suyu; contalı, fışlayarak tıslayarak çalışan, klasik düdüklü tencerede, ocağın büyük gözü üzerinde ve yarım ısı ayarında (kemiklerin iriliğine göre) 50-60 dakikada çıkar.

Niye tam ısı ayarında değil de yarım ısı ayarında derseniz, başımdan geçen bir olayı size ders olsun diye anlatmayı görev sayarım. Bir tarihte şimdi kullandığım düdüklünün aynısını yeni almış ve ambalajından henüz çıkarmıştım. Burası önemli; aynı düdüklüyü daha önce kullanmıştım, eskidi diye yenisini aldım.

Düdüklü yeni kullanılacağı için, içinde süt kaynattım ve güzelce yıkadım. Ardından içine bir tavuk koydum, haşlayıp suyunada pilav yapacaktım. İşlerimin çabuk hallolması için, düdüklüyü büyük gözün üzerine oturttum ve normal ısı ayarına ayarladım.

İlk düdük sesinden sonra yarım ısıya ayarladım ve tavuğu koklaya kokalya 17 dakikada pişirdim. Ocaktan düdüklüyü aldım musluk altına tuttum. Ardından üzerindeki düdüğü çıkardım ve mutfak tezgahı üzerine koydum.

Tencerenin kapağını açıp, tavuğu alamak için bir hamle yaptım; kapak dönmüyor. Ne yaptımsa kapağı döndüremedim. Üzerine buz koydum olmadı, plastik çekiç buldum tıkladım, olmadı. El hasıl, düdüklünün açılmayacağına karar verdim.

Gittim dışardan balyoz buldum, bolyozun gücü ile kapağı kırarak açtım ve içerisindeki tavuğu kurtardım. Şaka gibi bir olay, ama gerçek ben bunu yaşadım. Ocağın büyük gözünün normal alev ayarı, bilirsiniz çok yüksek.

İşte, bu alev benim düdüklüyü öylesine ısıtmış ki, conta düdükünün arasında erimiş ve kapağı gövdeye kaynak yapmış. Siz siz olun, böylesi gaflete düşmeyin. Hem tavuğunuzdan, hem düdüklünüzden olursunuz.

İlik suyu şifalı sudur, bilirsiniz. Ayağı, bacağı dizi ağrıyanların, dizlerde ve diz kapağında tükenen veya tükenmeye yüz tutmuş sıvıların tekrar oluşmasında, iskelet sisteminde kırık kemiği olanların iyileşmesinde, doğal ilacıdır ilik suyu.

İlik suyu, insan bedenindeki bağışıklık sistemi içerisinde bulunan, bazı hücrelere destek verir. Bildiğim bu kadar, fazlasını bilen mesaj kısmına not bıraksın.